Praktik

Jag har världens underbaraste praktik.
Varje dag får jag leka med Ginza. Det kan inte bli bättre!
Bilder kommer någon dag, någon gång. Vi har inte haft kameran med oss i stallet, och dessutom har Bella och Ginza precis börjat bo i varsin box, så vi har inte kunnat göra så mycket.

Måndag 30/11:
Vi började med att mocka.
Sopade
Fylla vattenhinkar
Sen tog vi in Fighter och Pajero. Sötnosarna!
Vi borstade dom leriga jävlarna, och sadlade, sen red vi ut.
Pajero var helt sjukt fjantig och kunde inte gå framåt. Suck. Vi kom bara till tjurarna sen vände vi. Vi red ner till bommen, sen fick jag typ världens pms och ville inte rida Pajero längre. Underbara Jenny lät mig rida hennes snygging, Fighter. Jag började dock storgråta innan dess. Pajero var typ adhd, allt var skit, jag tänkte på Ginza och lalala. Då sa Jenny att vi byter häst, och att Fighter är jättesnäll. Då började jag gråta ännu mer, eftersom jag var helt säker på att Fighter skulle dö om jag satte mig på honom, eftersom han är Jenny och Jens pärla.
Jag är en nörd, jag vet.
Vi galopperade lite. Jävlar vilken monstergalopp Fighter har. Han lyssnade i alla fall jättebra :]
Sen tog vi in fölisarna. Fick ta Icona och Ginzen. Underbara djur!

Tisdag 1/12:
Vi åkte till stallet.
Mockade
Sopade
Höade
Fyllde vatten osv.
Sen tog vi in världens finaste Ginza och hennes lilla dampföl. Jag gick med Bella, och hon ville inte ens röra sig. Dumma påni :) Men tillslut gick hon i stallet, efter en liten knuff i rätt riktning av Jenny, ungefär tio minuter senare :P Vi borstade Ginza, och Jenny klämde på Töllens knän och sådär. Blev livjävlarädd när Ginza sparkade efter Jenny. Fysatan. Men Ginza och jag lekte i alla fall näs-leken (Våran egen lek ;) ). Fyfan vad Ginza är söööööt! Jag ska visa någon dag, hur jävla underbart gullig hon är. Man blir tamejfan helt in love.

TACK JENNY OCH JENS FÖR ATT JAG FÅR VARA HOS ER. NI ÄR GULD!
Jag älskar er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0